Медіація: шанси та користь для бізнес-середовища

Галузь:

20 січня 2015 року у Львівській ТПП відбувся інформаційний семінар «Шанси та користь медіації для підприємницького середовища України», що отримав неабияку зацікавленість серед представників місцевого бізнесу, адже медіація як ефективний прогресивний інструмент позасудового способу вирішення спорів і конфліктів, поширений у багатьох країнах світу, однозначно є корисним і для українських бізнес-процесів. Захід організовано за підтримки Німецько-українського проекту у сфері економіки при Львівській ТПП.

Інформацію про медіацію, її суть, переваги, особливості та сфери застосування представив учасникам у своїй презентації Роман Баран, віце-президент Львівської ТПП, який зазначив, що «єдиний відомий досі спосіб, коли сторони беруть участь у прийнятті рішення, – це проведення переговорів, а сьогодні мало хто в Україні вміє справді проводити переговори, тому і результативність їх досить низька. І саме медіація є тим іншим варіантом врегулювання спірної ситуації, коли сторони самі вирішують конфлікт, особливо під час бізнес-спорів».

Львівська ТПП є одним із фарватерів впровадження медіації у підприємницькому середовищі. На початку минулого року  Німецько-український проект у сфері економіки при Львівській ТПП розпочав пілотний проект з навчання бізнес-медіаторів (сертифікований курс ТПП) на основі програми Академії ТПП Мюнхена із залученням досвідчених німецьких викладачів за фінансування німецьким Федеративним міністерством економічної співпраці та розвитку через організацію «Sequa». 16 учасників із різних регіонів України після успішного проходження 8-модульного курсу та складання іспитів отримали у Львові сертифікат ТПП Мюнхена та ЛТПП.

Про особливості, можливості, перспективи та умови проведення навчального курсу для бізнес-медіаторів при ТПП розповів присутнім Фолькер Штотцнер, керівник Німецько-українського партнерського проекту у сфері економіки, наголосивши, що «навчальний курс «Бізнес-медіатор» при ТПП стане постійним, за умови наявності суспільної зацікавленості та потреби, а медіація поповнить перелік послуг торгово-промислових палат в Україні».

Секретами успіху медіації поділилася Галина Єрьоменко – керівник Українського Центру Медіації. Практикуючий медіатор продемонструвала учасникам семінару те, як працює метод, як опанувати навички медіатора, і чому використання медіації вигідне для бізнесу. Учасники ознайомилися з реальними прикладами медіацій, переглянули фільм – приклад медіації, проаналізувавши причини ефективності методу та спробувавши увійти в непросту роль медіатора.

Уже працює і сайт http://business-mediation.com.ua/, на якому кожен бажаючий зможе отримати актуальну інформацію про те, як взяти участь у навчальній програмі з медіації.

Довідково:

Європейська директива про медіацію в цивільних і комерційних справах від 2008 року тлумачить медіацію як «структурований процес, в якому дві чи більше сторони, які перебувають у конфлікті, намагаються самостійно і добровільно досягти домовленості щодо спору з допомогою медіатора». 

До слова, геніальність методу в тому, що медіатор відступає від правових позицій і працює насамперед із інтересами сторін, не копирсається в минулому, а дивиться в майбутнє, не блокує і не приховує емоції сторін, а дає їм право бути. Як свідчать дослідження з психології, сама особа найкраще знає, що для неї найліпше і найправильніше, тому наймудріше, «соломонове», вирішення спірної ситуації, коли  і вовки ситі, і вівці цілі, можуть прийняти лише самі сторони. Тому медіація – ковток свіжого повітря у бізнес-середовищі, що дозволяє зберегти цікавість та ентузіазм для основного виду діяльності, а творчість медіатора та сторін – результат процесу створення, а не руйнування, що  допомагає оздоровити, зберегти, відновити.