9 серпня 2016 року у Львівській торгово-промисловій палаті відбувся навчальний семінар «Експортне планування та визначення потенційних ринків» за участі тренерів проекту ЄС EastInvest 2 Ельвіри Севост’яненко та Галини Перепелиці. Серед учасників – експерти, представники бізнесу та представники Львівської ТПП.
«Наша мета – зробити тренінг максимально практичним. В рамках зустрічі ми розглянемо основні підходи та інструменти маркетингового планування», – зазначила на Ельвіра Севост’яненко, президент Донецької торгово-промислової палати.
Звичайно, вихід українського споживача на ринки ЄС пов’язаний з безліччю труднощів, без подолання яких успішно представити свою продукцію європейському споживачеві не вийде.
Що потрібно знати, для того, щоб стати успішним на європейському ринку:
Перше: Потрібно оцінити внутрішній експортний потенціал. Визначити, хто є потенційними споживачами і на яких ринках вони знаходяться.
Друге: Зробити порівняльний аналіз цих ринків.
Третє: Експортне бізнес-планування.
Четверте: Обрати партнерів.
При розробці стратегії потрібно визначити:
- Ринок споживача і стратегію – для опису ринку, в якому компанія буде конкурувати та опис споживчих сегментів. Результатом буде визначення ринку і споживча стратегія.
- Ринок і товарну стратегію – для визначення товарної пропозиції. Результатом буде товарна стратегія.
- Дистрибуція/канали продажу – поширення товарів на зарубіжних ринках – виклик для компанії, оскільки необхідно прийняти рішення щодо структури та управління каналами дистрибуції.
- Просування – визначення маркетингової стратегії. Стратегія повинна дати розуміння того, як партнери хочуть досягти споживачів, а також розуміння бюджету продажів.
Окрім того, в рамках семінару були розглянуті стратегії просування товарів та послуг на зовнішній ринок, серед яких – реклама, public relations, прямий маркетинг та особистісні продажі. Зокрема, учасники семінару мали змогу розробити стратегію просування того чи іншого продукту та обговорити її у малих групах.