Вікторія ГОШІВСЬКА: «Ми творимо ту їжу, яка дає відчуття рідного, відчуття щастя…

Галузь:

 

Хто з нас не любить солодощі, а особливо смачну домашню випічку? Важко знайти того, хто б не радів «солодкому щастю». Відвідувачів мережі магазинів «Хатинка» у Івано-Франківську вражає різноманітність випечених «пігулок щастя», яких тут безліч. Вони є продуктом професійності колективу працівників.

GoshivskaНаша розмова з людиною, яка щодня знаходиться в такій собі «солодкій» казці, з талановитим кондитером і хорошим управлінцем водночас, що дозволило перетворити «смачне» захоплення у бізнес, – Вікторією Гошівською.

 

 

 

 

 

Переступивши поріг «Хатинки», потрапляєте до невеликої затишної крамнички, у повітрі якої витають неймовірні аромати. На відміну від пахощів у хлібобулочних відділах місцевих супермаркетів, тут панують «нотки» кондитерської вишуканості, що переплелись із ненав’язливими ароматами справжньої домашньої випічки. Свіжий хліб, здобні булки з різноманітною начинкою, пампушки, пиріжки, кондитерські вироби та печиво – кожен знайде потрібну продукцію, пенсіонери – дієтичну, ба, навіть студенти-іноземці знайдуть «рідні смаки».

 

Пані Вікторіє, Ви молодий підприємець. Звідки зявилось прагнення працювати саме у цьому напрямі?

Думка про те, що домашньою випічкою можна тішити не лише близьких, а й широкий загал, прийшла в нашу сім’ю вже майже 15 років тому. Розпочалося все з виготовлення простих маківників з поступовою градацією до хлібів, тортів, короваїв і т.д. Ідея спершу сформувалася в концепцію, а тепер уже – у справу мого життя. Отак «цеглинка за цеглинкою» розвивався сімейний бізнес, і тепер маємо мережу магазинів «Хатинка». Цією назвою хотіли передати задум: ми творимо ту їжу, яка дає відчуття рідного, відчуття щастя та домашнього затишку, адже коли готуємо наші вироби, то залишаємо за дверима «Хатинки» увесь негатив і проблеми, створюємо випічку винятково з хорошою енергетикою. Ми творимо те, що містить доброту, любов, поживність, навіть красу.

Чому саме кондитерка?

Випічка – це їжа, що піднімає настрій, позбуває негативу. Скажете, що виготовлення домашніх булочок, тістечок, печива чи кексів останнім часом став досить популярним трендом? Але у нас він має магічний процес з терапевтичною цінністю і для тих хто творить, і для тих, хто споживає.

Goshivska 2Випічка – це елегантне поєднання точної науки і мистецтва. Здавалося б, професія кондитера знайома всім, говорити про неї багато не потрібно. Проте безпосередній дотик до неї дає розуміння того, що аби стати справжнім кондитером, треба багато вчитися, знати, вміти: володіти смаковою пам’яттю, творчою уявою, тонким смаком; розумітися на продуктах, їх складі, постійно працювати руками. Чим не мистецтво? Ми любимо створювати щось нове, гратися зі смаками. У кондитерському мистецтві важливо зрозуміти основні процеси і базу, а решта – це вдале поєднання пропорцій і смаків. Тому наші десерти – середнє між пирогами бабусь, знайомими нам з дитинства, і дизайнерськими десертами відомих шеф-кухарів. Всі вироби виготовляються з натуральних продуктів. Декор підбираємо так, аби тішив око, навіть дивував.

На основі сімейного бізнесу, набутого досвіду і знань, позв’язаного з хлібопеченням, декілька років тому ми відкрили перші магазини з гарячою випічкою. Сьогодні мої задуми ще лише у напрацюваннях. Ще навіть половину не втілила в життя. Звісно, не очікую, що все буде гладко і відразу. Головне, що процес уже пішов, і наша мережа подобається людям. Мабуть, належу до людей, які знайшли своє покликання і отримують задоволення від цього. Для мене робота – це не просто гроші, а величезна мистецька професія, яка мені дуже сильно подобається. До того ж, я знаю, що робимо дуже важливу справу – даруємо людям щастя і відчуття нехай маленького, але свята. А цього нам сьогодні ой як бракує…

Яким Ви бачите свого ідеального клієнта?

Безперечно, хотілося б, аби кожен відвідувач «Хатинки» розумів всю складність і відповідальність нашої праці, яка, до слова, розпочинається о 4, 5 ранку. Наш асортимент може задовольнити практично будь-якого пересічного клієнта, з будь-якими смаками та потребами. До того ж, можемо втілювати певні забаганки на замовлення, зокрема, приймаємо замовлення на виготовлення та оформлення весільних короваїв, тортів для святкування ювілеїв, дитячих днів народження.

Іншою важливою умовою розвитку мережі є оновлення асортименту продукції, поява нових пропозицій для покупців. І найкращим джерелом інформації тут є самі покупці, люди, що вже прийшли до нас, тобто спілкування з ними. Розробляємо невеликі анкети з відгуками щодо якості продукції і обслуговування, смакових уподобань, інтер’єру. Це дозволяє стати нам ближче до клієнта, отримувати безцінну інформацію з перших рук. Часто знаходимо таким чином незвичні і свіжі ідеї щодо розширення асортименту, коли хтось ділиться цікавими рецептами.

Що було найважчим на старті бізнесу?

У будь-якому бізнесі є свої нюанси і перепони. Важливо це розуміти і бути готовим. А рішення завжди знайдуться. Як і в будь-якому іншому стартапі, я як власниця, виконувала одночасно всі ролі. Це неминуче на початкових етапах. Було важко. Але дуже допомогло у визначенні концепції розвитку та вивченні попиту. Так само важливо було вміти підібрати хороший персонал.

Цей бізнес варто було почати в Івано-Франківську чи, можливо, у інших регіонах?

Специфіка нашого бізнесу, можна сказати універсальна, адже пропонуємо важливу і потрібну продукцію, яка знайде свого клієнта в будь-якому місті України та навіть світу. Ми розпочали діяльність на рідній території, а у планах – розширення географії, входження у нові мережі.

Передумовою успіху під час відкриття такого профілю крамниць – правильний вибір місця. Не випадково, наприклад, два однакових щодо цінової категорії та рівня обслуговування закладів, які розміщені 50 м один від одного, можуть мати різний успіх серед покупців. Часто ті приміщення, які на перший погляд здаються ідеальними – абсолютно не підходять. До того ж, особливості технічних і санітарних вимог – основна складність під час пошуку місця для магазину. Для цього потрібно вивчити потенційний район впродовж певного часу щодо щільності населення, кількості конкурентів, щодо наявних цін, асортименту. Тобто потрібно зібрати інформацію, яка зводиться до певної великої таблиці, що дасть змогу оцінити той чи інший район.

Ви і надалі самі займається підбором асортименту продукції, вивченням попиту, виробничими змінами?

Наш бізнес поки що невеликий, тому зазвичай цими питаннями займаюся сама. І це справді приносить задоволення.

Головні правила, яких дотримуєтесь в роботі?

Я переконана, що бізнес без душі – просто технологія, тому дух підприємництва є таким важливим для досягнення успіху.

Ми намагаємося дозволяти працівникам «творити», таким чином скеровувати роботу, аби люди розвивалися, мали зацікавленість працювати, а відтак виготовляли оригінальну продукцію. Якщо працівник бачить новий, цікавий для нього продукт, чує позитивні відгуки від начальства, клієнтів – то він задоволений, а саме видимий кінцевий результат – один із найсильніших стимулів і мотивів для людини. Робимо ставку на «виховання» своїх співробітників, які знатимуть нашу продукцію, адже той, хто «виростає» всередині, може оцінити не лише свою ділянку роботи, а й виробництво загалом. У цьому контексті дуже важливий відбір персоналу. Короткі терміни зберігання кондитерських виробів роблять цю діяльність специфічною з точки зору швидкості роботи і прийняття рішень, і небагато людей можуть працювати у такому темпі.

Також для мене дуже важлива якість продукції. Ніякі добавки і яскраві барвники не зможуть замінити якісні інгредієнти, хороше борошно і відповідальне ставлення до роботи.

Чи маєте вже якісь свої традиції?

Традицією є тематичні спецпропозиції в асортименті виробів напередодні та під час свят, як-от традиційні різдвяні пампухи чи мигдалеві пряникові чоловічки, сердечка-тістечка перед днем Святого Валентина.

Ви самі печете-готуєте поза роботою?

Так, з цього і виріс наш бізнес. До того ж, і сьогодні намагаюся спершу сама спекти продукцію перед тим, як масово її виготовляти. Це варіанти кексів, тортів, мафінів, хлібів, булок, короваїв, цукерок.

Звідки черпаєте ідеї для розвитку мережі?

Я багато читаю спеціальної літератури, вивчаю досвід  іноземних компаній, відвідую виставки, а дещо придумую сама, дещо намагаюся адаптувати до українських смаків та реалій.

Після ознайомлення з японською системою «Кайдзен» (від слів KAI – «зміни», ZEN – добрий, «до кращого»), що використовується як метод в процесі оптимізації видатними компаніями (Toyota, Nissan, Canon, Honda, Komatsu, Matsushita та іншими), думаю про можливість його використання і у нашому невеликому бізнесі. Мова про постійне вдосконалення, що знаходить втілення  в конкретних формах, методах, технологіях. Наприклад, у рамках цієї системи намагатимемося так організувати робоче місце, аби працівнику не потрібно було робити зайвих рухів під час  роботи. Згідно зі статистикою, компанії, що використовують цей метод, підвищують свою рентабельність і конкурентоздатність без великих капіталовкладень, а виробництво піднімається на 50–100 %.

Думаю, що через 5 років наші магазини будуть відкриті у кожному районі нашого міста, а може і за межами.

Чи співпрацюєте Ви з сектором HoReCa? Що готові їм запропонувати?

Ні, поки що не доводилось. Хоча, якщо будуть пропозиції буду рада їх розглянути.

Що хотіли б побажати бізнесменам, читачам нашого журналу?

Перш за все – не боятися. Не боятись невдач, складностей, а просто йти вперед. Масштабні проекти не будуються за два дні, вони вимагають сили волі, настирливості і бажання працювати. Вірте в свої сили і все у Вас вийде.

 

Олена Карабчук