Цифрові рішення для профтехосвіти або діджиталізація без людини не існує

Галузь:

16 вересня 2021 року відбулася німецько-українська онлайн-конференція „ЦИФРОВІ РІШЕННЯ В ОСВІТІ: КРАЩІ ПРАКТИКИ & МАЙБУТНІ ТРЕНДИ“.

 

Захід зібрав понад 60 представників німецьких та українських профільних асоціацій та об’єднань, Міністерства освіти і науки України, керівників закладів професійно-технічної освіти, підприємців та держслужбовців, відповідальних за цей напрямок роботи.

У ході конференції виступили: Фолькер Фальх, керівник міжнародного департаменту групи bbw (Освітнього центру баварської економіки), який розповів про цифровізацію і виклики, із цим пов’язані, про досвід, який уже має Освітній центр баварської економіки та зазначив, що сьогодні: «Цифровізація (діджиталізація) – присутня усюди, в усіх аспектах життя людини. Саме людина – в центрі цього процесу, без неї – діджиталізації не існує. У свою чергу, цей процес не можливий без талановитих педагогів та фахівців з навчання».

Ключовим моментом правильного підходу освоєння цифрових рішень у профтехосвіті, на думку пана Фальха, є постійне і масове підвищення кваліфікації: працівників, учнів, інших стейкхолдерів, задіяних в освітньому процесі.

«Ми можемо і вміємо працювати інтерактивно, якщо розробили і маємо відповідні методики. Заняття буде цікавим настільки, наскільки ми до нього підготовлені. Згадаймо уроки фізики, коли проводили досліди: якщо щось не вдавалось, то завжди вчитель казав, що потрібні кращі умови для досліду. Так і з діджиталізацією освіти» – говорить Фолькер Фальх.

Александр Маркус, голова правління Німецько-Української промислово-торговельної палати, поділився інформацією, що робить Палата у цьому напрямку, зокрема – про онлайн-навчання для менеджерів німецьких підприємств, які працюють в Україні, про курс підвищення кваліфікації для тих, хто навчає працівників (тренінг для тренерів) у компаніях тощо.

 

Олексій Ситник, експерт команди підтримки реформ у сфері профтехосвіти Міністерства освіти і науки України розповів про заплановані зміни на законодавчому рівні, пов’язані з цифровізацією профтехосвіти, про міжнародні проекти і сайти зокрема, які сьогодні розробляються установою на допомогу з визначенням пріоритетів для учнів; про створення системи управління профтехосвітою: порталу для навчальних закладів, де вони самостійно зможуть отримувати всю необхідну інформацію автоматично, без запитів до міністерства.

Пан Ситник додав: «Обласні ради і управління  також зможуть користуватись цією системою, зокрема для того, щоб планувати фінансування».

 

Оана Стеопан, координаторка німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти в Україні» з німецького боку розповіла про цю згадану ініціативу, яка сьогодні втілюється в Україні, і який вплив вона повинна мати та про цифровізацію у його рамках.

 

Наталія Стародуб, керівник відділу проєктів для бізнесу при Німецько-Українській промислово-торговельній палаті розповіла про німецький досвід палат у розвитку інновацій, креативності та практичності в дуальному варіанті освіти, про послуги, які надає Палата сьогодні у відповідь на запити компаній.

 

Представники компаній – Барбара Ґербер, керівник відділу міжнародного навчання, Dräxlmaier; Олександр Черевко, керівник підрозділу сервісу та технічної підтримки, ТОВ “Роберт Бош Лтд.”; Аня Пфляум, Businessmentoring-Leadership-Coaching, Anja Pflaum Consulting; Ян Ульманн, тренер та консультант з питань E-Learning, Lern.Hand.Werk – поділились досвідом навчання, з врахуванням роботи в добу пандемії. Усі вони однозначно заявляють, що без цифровізації цей процес був би вкрай складним. І додають, що для бізнесу процеси цифрової освіти дуже доречні: це економить  час і головне – дає змогу постійно навчатись та вдосконалюватись.

 

 

Після виступів відбулася робоча сесія – питання-відповіді, у ході якої учасники мали змогу поставити актуальні запитання та отримати відповіді на них, запросити до партнерства та поспілкуватись з підприємцями обох країн.

 

 

Ця конференція стала початком серії заходів, що фокусуються на питаннях діджиталізації професійного навчання та викликах, які випливають з цього процесу.

 

Юрій Бойко

 

———-

Захід відбувся в рамках німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти в Україні», що реалізується  Освітнім центром баварської економіки (bbw) gGmbH за фінансової підтримки Федерального міністерства економічної співпраці та розвитку.

Онлайн-конференцію органі-зовано у співпраці з Німецько-Українською про-мислово-торговельною палатою (AHK Ukraine).