Фолькер ФАЛЬХ: «Цифровізація присутня в усіх аспектах нашого життя, але без людини – вона не існує»

Галузь:

Про цифровізацію (діджиталізацію) професійно-технічної освіти, досвід та ключові моменти правильного підходу цифровізації освіти, а ще про першочерговість людського фактора цього процесу розповів Фолькер Фальх, керівник міжнародного департаменту групи bbw (Освітнього центру баварської економіки) у ході німецько-української онлайн-конференція «Цифрові рішення в освіті: кращі практики & майбутні тренди», яка відбулася 16 вересня 2021 року.

 

Захід відбувся в рамках німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти в Україні», що реалізується  Освітнім центром баварської економіки (bbw) gGmbH за фінансової підтримки Федерального міністерства економічної співпраці та розвитку. Онлайн-конференцію організовано у співпраці з Німецько-Українською про-мислово-торговельною палатою (AHK Ukraine). Пропонуємо вам ознайомитись із ключовими тезами доповіді.

 

 

Пандемія дала імпульс, поштовх для кращої та більш дієвої цифровізації суспільства. Відбулося швидке зростання сприйняття цифрових підходів суспільством.

 

Мені цікаво наскільки зміни, які відбулися у 2020-2021 роках, є сталими і якісними для суспільства.

 

Найбільш глибокою є цифровізація в школах, в освітніх організаціях, у компаніях, у органах влади. Це стосується процесів розробки продукту, інфраструктури чи підвищення кваліфікацій. Кожен співробітник уже стикнувся з цифровізацією. І наразі вже ніхто не може без неї обійтися.

 

У центрі діджиталізації перебуває людина, не зважаючи на всю техніку та технології, яку ми використовуємо.

При цифровізації освіти слід постійно підвищувати кваліфікацію викладачів, технічного персоналу. Не можна розробляти концепції цифровізації чи планувати занять онлайн якщо педагоги / співробітники самі не підготовлені.

 

Ключ до успіху – відповідна підготовка освітян. Сьогодні ми можемо працювати інтерактивно, маємо відповідні методики, можемо проводити найцікавіші заняття ніж будь-коли. Заняття буде цікавим настільки, наскільки ми до нього підготовлені. Згадаймо уроки фізики, коли проводили досліди: якщо щось не вдавалось, то завжди вчитель казав, що потрібні кращі умови для досліду… Але час змінюється, ми сьогодні маємо відеоматеріали, якісь анімаційні ролики. Будь-які експерименти вже можна залюбки продемонструвати. Завдяки цифровізації ми можемо все швидко повторити.

 

Маємо навчатися послідовно, весь час. Немає ніякого закінчення школи чи училища, освіта як процес є безкінечною, постійною.

 

Змінилась сама суть навчання: ми, викладачі, сьогодні перейшли до супроводу, а ще присутнє тяжіння до індивідуалізації навчання.

 

3500 курсів організувала та запровадила група bbw (Освітнього центру баварської економіки, значна частина з яких – у онлайн-форматі онлайн.

26 000 навчальних місць створено для навчання. Розширено наш обчислювальний центр і можемо проводити великі конференції і велику кількість подій одночасно.

Відеоконференції використовуємо і для індивідуального навчання також.

 

Структура діджитал освіти Освітнього центру баварської економіки має відповідне програмне забезпечення, де всі учасники централізовано реєструються і можуть користуватися базами даних, використовувати інформаційні канали. Також дбаємо про захист інформації.

 

Маємо готову базу навчальних курсів з дидактичними матеріалами. Це означає, що можна вибрати відео чи інші дидактичні матеріали для перегляду. Так само є і тести, щоби онлайн перевірити набуті компетенції, визначити потенціал тощо. Учасники навчального процесу також можуть провести самооцінку. У онлайн-форматі можуть проводити різні вправи.

 

Візуальний контент – ключ до успіху при цифровізації освіти.

Реагуємо на виклики часу. Наприклад, зараз в агенціях з працевлаштування не проводяться консультації, тому дуже важливо допомогли учням з працевлаштуванням онлайн. Це, наприклад, тренінги з підготовки до співбесід, компетенцій при працевлаштуванні та ін.

 

Для працівників підприємств тема діджиталізації теж стає однією з ключових. Постає питання як можна надати їх кваліфіковану допомогу. Наприклад, з таких тем такі як big date, автоматизація процесів і т.д.

 

Наші програми (деякі) передані для використання у навчальному процесі ВНЗ.

 

Виробничі процеси нам також потрібно вивчати. З цією метою ми розробили цифрову фабрику, центр, який допомагає провести їх симуляцію, щоб зрозуміти як сьогодні працює промисловість. Це – система, яка дозволяє розробляти заняття.

 

Мобільні станції, які має Освітній центр баварської економіки слугують для проведення навчання на місцях та у професійно-технічних закладах країни. Також проводимо віртуальні екскурсії фабриками, виробничими цехами.

 

Роботехніка також є складовою цифровізації. І тут ми системно підішли до цього виклику, розробляємо навчання з врахуванням цього аспекту.

 

Важливо, щоб був фаховий персонал для створення контенту. Тому підвищуємо кваліфікацію навчання наших працівників, наприклад щодо онлайн-навчання.