Львівська ТПП, а також 12 компаній і ще одна бізнес-спільнота в Україні підписали Декларацію для сталого вирішення проблеми гендерної дискримінації на робочому місці та для боротьби із домашнім насильством.
9 грудня 2019 року у Києві пройшов Міжнародний форум для бізнесу “Сучасні корпоративні практики гендерної рівності та протидії домашньому насильству”, на якому презентували національне дослідження про стан гендерної рівністі та протидію домашньому насильству в приватному секторі в Україні, а також українські керівни принципи для бізнесу “Як великий, середній та малий бізнес в Україні виграє від політики гендерної рівності та протидії домашньому насильству”.
За даними дослідження, проведеного серед українського бізнесу Фондом ООН у галузі народонаселення (UNFPA) спільно із експертною організацією “Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності” за підтримки уряду Великобританії виявило такі ключові показники:
- 77% опитаних погодилися, що в Україні існує поділ на “чоловічі” і “жіночі” професії
- у 44% в разі хвороби дитини із нею залишається мати
- 24% офісних співробітників/ць (у 80% випадків – жінок) стикалися із домашнім насильством, за їхніми словами, хоча 41% співробітників та співробітниць помічали у колег ознаки домашнього насильства
- 78% респондентів відмітили, що домашнє насильство негативно впливало на їхній професійний розвиток
- у третині випадків домашнє насильство продовжується на робочому місці (через нав’язливі дзвінки, візити чи переслідування)
“Кожен 4-ий працівник(-ця) компанії має досвід домашнього насильства і в третині випадків насильство продовжується на робочому місці через дзвінки та переслідування. Це означає, що роботодавець втрачає енергію та залученість працівників, ігноруючи цю проблему. Сьогодні вже 12 компаній і 2 бізнес-спільноти задекларували свою готовність системно впроваджувати дружні до родин практики та протидіяти гендерно зумовленому насильству, що є початком важливих процесів” – поділився Павло Замостьян, заступник голови Представництва UNFPA в Україні.
“Гендерна нерівність та домашнє насильство є прихованими проблемами для бізнесу. Компанії їх ще не усвідомлюють, тому що раніше з ними не працювали в цій тематиці. Тому підписання Декларації – це перший крок. Наступний – це апробація презентованої сьогодні української моделі 4В – як компанія може вирішити проблему гендерної нерівності та домашнього насильства, а саме: Визнати, Відповісти, Встановити ефективні партнерства та Виміряти” – говорить Марина Саприкіна, керівниця CSR Ukraine, експертної організації Центр “Розвиток КСВ”.
“Ми раді, що долучилися до кола однодумців. Для Львівської торгово-промислової палати це – особливе завдання і ми готові різнобічно працювати у цьому напрямку. Готові аналізувати ситуацію, запобігати дискримінації персоналу, навчати та ділитись досвідом” – говорить Юрій Булик, начальник Управління з питань комунікацій ЛТПП
Ознайомитися із даними дослідження можна тут: https://ukraine.unfpa.org/uk/BADV2019
Для сталого вирішення проблеми гендерної дискримінації на робочому місці та для боротьби із домашнім насильством UNFPA та “Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності ініціювали підписання першої в Україні Декларації для бізнес-компаній.
12 українських та міжнародних компаній вже підписали ці зобов’язання, серед яких:
- ДП «НАЕК «Енергоатом»,
- «ІТ-Інтегратор»,
- Львівська торгово-промислова палата,
- Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS),
- МЕТРО Кеш енд Кері Україна,
- Avon Україна, EY в Україні,
- L‘Oreal Україна,
- Nestlé в Україні та Молдові,
- Starlight Media,
- ТОВ «Тева Україна», TevaUkraine,
- ПрАТ Metlife в Україні,
- Corteva Agroscience Україна,
- Reikartz Hotel Group.
На форумі презентували практичний посібник для HR та відділів кадрів компаній, де фахівці (-чині) зможуть знайти всю необхідну інформацію як компанія може ефективно запроваджувати гендерні підходи, розробляти політики для співробітників із сімейними обов’язками та протидіяти домашньому насильству.