Проблеми реорганізації пасажирських перевезень

Галузь:

МЕМОРАНДУМ

учасників круглого столу
“Проблеми реорганізації системи міських пасажирських перевезень”

 

Учасники круглого столу “Проблеми реорганізації системи міських пасажирських перевезень” (27 квітня 2017 р., м. Львів), у якому прийняли участь керівники управлінь транспорту обласних адміністрацій і міських рад, провідні вчені у галузі автомобільного транспорту, представники ДержавтотрансНДІпроекту, фірм-перевізників у сфері міського пасажирського транспорту, громадських організацій, фірм-виробників пасажирського автомобільного транспорту та розробника “Концепції комплексної реорганізації системи міських пасажирських перевезень” – Науково-технічного центру “Автополіпром” (список учасників додається)

 

керуючись стратегічним курсом України на європейську інтеграцію та зобов’язаннями України згідно з Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, з другої сторони,

  • виходячи з першорядного значення відповідності громадського пасажирського транспорту

– вимогам безпечності і комфортабельності перевезень пасажирів;

– вимогам зручності користування автомобільним пасажирським транспортом пасажирами з обмеженими опорного-рухомими функціями;

– вимогам екологічності і збереження довкілля;

– вимогам збереження покриття міських вулиць та їх технічних засобів;

  • виходячи з необхідності оновлення понад 70 % парку громадського автомобільного пасажирського транспорту;
  • виходячи із надзвичайної важливості розвитку вітчизняного автомобілебудування, у т.ч. автобусобудування, особливо стосовно виробництва гібридних автобусів, тролейбусів та електробусів;
  • визнаючи провідне значення автомобільного громадського автомобільного пасажирського транспорту для розвитку інфраструктури міст України

 

домовились укласти цей Меморандум про таке:

 

  1. Визнати нагальну необхідність комплексної реорганізації системи міських пасажирських перевезень у напрямках:
  • встановлення терміну експлуатації автомобільних пасажирських транспортних засобів на рівні не більше 10 років;
  • значного підвищення контролю за технічним станом автомобільних пасажирських транспортних засобів і відповідальності посадових осіб фірм-перевізників за їх експлуатацію у невідповідному стані;
  • формування магістральних маршрутів з умов мінімізації відстані і часу для перевезень пасажирів, принаймні, з густонаселених мікрорайонів до залізничного і автомобільних вокзалів та аеропортів;
  • введення електронних пристроїв типу турнікетів у конструкції громадського пасажирського транспорту із забороною збирання плати за проїзд їх водіями;
  • формування інфраструктури маршрутів з відповідним обладнанням зупинок платформами необхідної висоти, електронними інформаційними і довідковими засобами, чіткими графіками руху транспорту, апаратами для придбання електронних проїзних квитків тощо;
  • влаштування зупинок відповідної довжини поза основною смугою руху – збоку від неї – з метою уникнення заторів, особливо у години “пік”.
  1. Визнати державну важливість збереження і подальшого розвитку вітчизняного автобусобудування у напрямках:
  • розроблення і освоєння виробництва сучасних автомобільних транспортних засобів громадського користування – гібридних автобусів та електробусів;
  • розроблення і освоєння виробництва агрегатів і комплектуючих виробів ходових частин і трансмісій гібридних автобусів та електробусів – максимально-уніфікованих незалежних підвісок одинарних коліс мостів усіх типів, тягових електричних генераторів та електричних двигунів, редукторів механічних передач, систем керування тяговими електроприводами та їх складових частин тощо;
  • проектування сучасних конкурентоспроможних колісних транспортних засобів (КТЗ) громадського користування на принципах формування типорозмірних рядів КТЗ, максимальної уніфікації їх конструкцій спорідненого призначення різної довжини і різної пасажировмістимості;
  • зменшення допустимої навантаги на керовані, привідні та підтримуючі мости КЕЗ до 65 кН (6500 кГс) на основі застосування багатомостових колісних схем 6х4.1 і 8х4.1 (а також 4х4.1) з одинарними колесами замість традиційної схеми 4х2.2, привідні мости якої обладнані здвоєними колесами;
  • застосування у конструкціях сучасних конкурентоспроможних колісних транспортних засобів (КТЗ) громадського користування відділення водія, повністю відокремленого від пасажирського салону і обладнаного системою мікроклімату (автономним опалювачем та кондиціонером).

 

На основі вищевикладеного Учасники прийняли рішення:

 

  1. Звернутися до Президента України, Голови Верховної Ради України,
    Кабінету Міністрів України, Міністерства інфраструктури України щодо необхідності створення робочої групи з вироблення законодавчих пропозицій і розроблення державної програми щодо розвитку сучасного і організаційно завершеного електробусобудування України.
  2. Запропонувати державним органам залучати представників проектних організацій і автобусовиробників, науковців та фахівців у сферах міських пасажирських перевезень і проектування колісних транспортних засобів громадського користуваннядля розроблення і обговорень проектів законодавчих актів стосовно питань реорганізації системи міських пасажирських перевезень та розвитку вітчизняного електробусобудування.
  3. З метою гарантування безпеки перевезень пасажирів, розробити і реалізувати законодавчі акти щодо запровадження обов’язкової сертифікації навчальних закладів з підготовки водіїв та автотранспортних підприємств-перевізників на відповідність міжнародним вимогам.
  4. Звернутися до Міністерства інфраструктури України з проханням внести у “Концепцію реформи щодо стимулювання розвитку ринку електричного транспорту в Україні” та проекти Законів України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні” і “Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні” доповнення стосовно звільнення від оподаткування податком на додану вартість проектних і дослідно-конструкторських робіт по створенню і освоєнню виробництва вітчизняних електробусів та їх складових частин.
  5. Опублікувати цей Меморандум в загальнодержавних засобах масової
    інформації.

 

Підписи:

…………………… Баран Р.В.

(Віце-президент Львівської торгово-промислової палати)

…………………… Велісєвич М.К.

                                 (Завідувач відділу пасажирських перевезень

                                 ДП “ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ”)

…………………… Велійка І.

                                 (Голова Львівського обласного осередку “Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників”

…………………… Войтків С.

(Генеральний конструктор НТЦ “Автополіпром”, к.т.н., Заслужений машинобудівник України, м. Львів)

…………………… Гащук П.М.

(Завідувач кафедри ЕТЗ та ПРТ Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, д.т.н., професор)

…………………… Девіцький Ю.І.

(Директор фірми-перевізника ВТП “Санрайз”, м. Луцьк)

…………………… Кіндрацький Б.І.

(Завідувач кафедри ЕРАТ НУ “Львівська політехніка”, д.т.н., професор)

…………………… Когут Т.

(Голова адмінради ГО “Науково-дослідне об’єднання”,   м. Львів)

…………………… Курач Б.В.

(Співавтор системи МУ ТРР міських автобусів, м. Львів)

…………………… Миронюк В.

(Начальник Управління транспорту і зв’язку Рівненського міськвиконкому)

…………………… Мисюра Ф.М.

(Начальник Управління інфраструктури та ромисловості Рівненської ОДА)

…………………… Нємий С.В.

(Заст. Завідувача кафедри ЕРАТ НУ “Львівська політехніка”, к.т.н., доцент)

…………………… Слатов М.О.

(Куратор проекту “Електробус”, консорціум “Електробус України”, м. Луцьк)

…………………… Срібний В.М.

(Голова Львівської обласної організації роботодавців машинобудівної та приладобудівної промисловості, к.т.н.)

…………………… Харгелія Р.

 (Директор НТЦ “Автополіпром”, м. Львів)

…………………… Харковець В.М.

(Заст. начальника Управління інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА)

…………………… Ясковець А.

(Директор ПП “Автотехнологія”, м. Рівне)