Сергій ЧЕРНЕЦЬКИЙ: “Компанії промислового будівництва є першими, хто відчуває економічні зрушення в країні у той чи інший бік”

Галузь:

ОСТАННІМ ЧАСОМ ВУЛ. ЛІНКОЛЬНА У ЛЬВОВІ ДИВУЄ НОВИМИ МОДЕРНІСТСЬКИМИ АРХІТЕКТУРНИМИ ФОРМАМИ – ЗВОДИТЬСЯ МАСШТАБНИЙ ПАРАФІЯЛЬНИЙ ЦЕНТР, ЯКИЙ НАЗАВЖДИ З’ЄДНАЄ ІМ’Я ВСЕСВІТНЬО ВІДОМОГО ШВЕЙЦАРСЬКОГО АРХІТЕКТОРА МАРІО БОТТИ З НАШИМ МІСТОМ. АЛЕ ЧИ ГОТОВІ БУЛИ БУДІВЕЛЬНІ КОМПАНІЇ ЛЬВОВА ДО ТАКОГО НЕСТАНДАРТНОГО АРХІТЕКТУРНОГО ВИКЛИКУ? СЬОГОДНІ МИ ПОГОВОРИМО З ПРЕДСТАВНИКОМ ОДНОГО З ПІДРЯДНИКІВ У РЕАЛІЗАЦІЇ ЦЬОГО ПРОЕКТУ, ВЛАСНИКОМ ТА ДИРЕКТОРОМ ГРУПИ КОМПАНІЙ «АСПЕКТ» СЕРГІЄМ ЧЕРНЕЦЬКИМ ПРО ПРОБЛЕМИ, З ЯКИМИ СТИКАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКИ НЕЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА, ТА ПРО ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ.

 

Пане Сергію, у чому особливість роботи над таким проектом? Чи володіють українські будівельні компанії достатнім ресурсом для його втілення?

Приємно спостерігати і усвідомлювати, що насправді – володіють, і не тільки наша компанія. Група Компаній «АСПЕКТ» виступила підрядником з монтажу залізобетонного каркасу куполу та відливання кільцевої балки. Складність та делікатність цієї роботи обумовлена унікальністю для України цього сакрального твору, основна причина тут – новизна, адже з 1939 року Львів був відсторонений від реалізації ідей прогресивних архітекторів 20 століття. А цим проектом місто відзначає возз’єднання із сучасною європейською архітектурною традицією. І завдячує воно цим Маріо Ботті, талановитійшому модерністу, учню Ле Корбюз’є, автору низки унікальних архітектурних споруд, вершиною творчості якого називають музей сучасного мистецтва у Сан-Франциско. Це не перший проект у сакральній архітектурі для нашої компанії, але перший у такому історичному контексті.

Відеоролик найважливішого етапу – відливання кільцевої балки об’ємом 35 м3 бетону – можна переглянути на нашому сайті aspect.com.ua, це свого роду визначний для нас момент. Приємно долучитися до проекту такого масштабу. Попереду оздоблювальні роботи стараннями вже інших підрядників.

 

Сьогодні Група Компаній «АСПЕКТ» – генеральний підрядник промислового будівництва, який об’єднує декілька різнопрофільних компаній з проектування, будівництва, реконструкції, а також торгівлі будівельними матеріалами. А з чого Ви починали?

Починали у 2003 році з виробництва промислових підлог, ми – одні з перших, хто розвивав цей напрям в Україні. Вузька спеціалізація того періоду дозволила вийти в топ виробників, і на сьогодні ми уклали більше 1 млн. м2. Підлога отримує найбільше постійне навантаження на промисловому об’єкті, і ми маємо колосальний досвід у влаштуванні нових, а також на рідкість повний спектр ресурсів для ремонту старих підлог.
З тих пір ми значно розширили діапазон видів робіт і напрямків діяльності, що дозволяє бути гнучкішими в просторі та часі, відкрили офіс в Навойовій, Польща, щоб бути ближчими до своїх клієнтів. Але наша робота полягає не лише в управлінні будівництвом та координації субпідрядників – більшість проектів ми повністю виконуємо своїми силами, бо маємо всі ресурси. Клієнт замовляє – ми аналізуємо його напрацювання і заповнюємо пропуски, закриваючи всі питання з будівництва та проектної, дозвільної й тендерної документації, здійснюємо підбір та юридичне оформлення земельної ділянки, архітектурне проектування, будівельно-монтажні роботи, реконструкцію чи реставрацію, монтаж інженерних мереж і систем, технагляд – і так до здачі в експлуатацію і сервісного обслуговування готового об’єкта. Ми знімаємо всі головні болі клієнта з приводу будівництва. Все що йому залишається – це перерізати стрічку на відкритті.

Парафіяльний центр отців Оріоністів за проєктом Маріо Ботта у Львові

Беретесь лише за великі об’єкти?

ГК «АСПЕКТ» може вести одночасно понад 20 об’єктів, серед яких і умовно великі від 15 тис. м2, і малі – до 5 тис. м2. Ми – та золота середина для замовника з великою кількістю географічно віддалених об’єктів, коли великим будівельним компаніям їх невигідно брати, а малі їх вже не потягнуть. Прикладом слугують фабрики «Рошен» по всій Україні, де ми виконували повний спектр робіт з реконструкції – від проєктних до оздоблювальних. Для замовника з невеликими об’єктами ми замінюємо собою відділ капітального будівництва, і клієнту це нічого не коштує. Крім того, безпека та якість є нашими постійними пріоритетами, всі наші об’єкти проходять два етапи внутрішнього контролю.

 

Серед переваг компанії часто декларують клієнтоорієнтованість. Як цей підхід бачать в ГК «АСПЕКТ»?

Проаналізувавши майже 20-річний досвід своєї роботи, ми відмітили топ-5 типових проблем, з якими стикаються замовники у роботі з підрядниками. Їх неважко передбачити і уникнути, були б експертиза, спостережливість та бажання вигоди для обох сторін – саме це і є основою клієнтоорієнтованості, на наш погляд. Перш за все потрібно усвідомлювати, що будівельний бізнес завжди націлений на довгострокову перспективу, як для замовника, так і для підрядника. Наша задача продумати та запропонувати клієнту такі рішення, які скоротять йому не лише будівельні витрати сьогодні, але й експлуатаційні у майбутньому – на опалення, ремонт, сервісне обслуговування тощо.
Через деякий час, переконавшись у практичності цих рішень, клієнт повертається до нас із замовленням інших своїх об’єктів за тими ж принципами. Таким чином виграють всі зацікавлені сторони.
По-друге, важливо відрізняти клієнтоорієнтованість від клієнтозапопадливості, якою часто грішать у нас в різних галузях у гонитві за гучними іменами у списку замовників. При другому варіанті ці клієнти постійними так і не стають. В ГК «АСПЕКТ» ми не сліпо виконуємо побажання клієнта, а підбираємо перевірені будівельні рішення під його задачі, аналізуємо на перспективу всі деталі. Ми пропонуємо, як краще, довговічніше, на чому можна зекономити, а в якому випадку економія може стати фатальною. Потрібно вміти тримати баланс, і найвагомішими виступають фактори експертності та довіри.

Зазвичай довіра – це результат довготривалого представлення компанії на ринку, попереднього досвіду клієнтів роботи з Вами… Не тільки. Так, ми все життя працюємо над своєю репутацією, і вона тепер працює на нас. Але імідж ніщо без щоденних конкретних дій. Ми постійно розширюємо свою географію, працюючи по всій Україні, а тепер і в Європі, і завжди є нові клієнти з інших регіонів, або клієнти із негативним попереднім досвідом з іншими підрядниками і заздалегідь упередженим ставленням. І тоді доводиться «з нуля» здобувати як репутацію, так і довіру.

ТЦ Ашан New Point

Такі замовники потребують особливо переконливих аргументів. Яких?

Найдемонстративнішими завжди є не слова, а цифри. На відміну від багатьох інших будівельних компаній, ми декларуємо відкритість і повноту кошторисів, демонструючи прозорість та контрольованість для клієнта. До речі, повертаючись до топ-5 проблем замовника, першою по частоті є зростання витрат, як правило, на пізньому етапі будівництва, коли замовник фактично стає заручником недобросовісного або недалекоглядного підрядника, оскільки не всі витрати були включені у тендерну пропозицію. Тому якщо ми ще на першому етапі виявляємо, що щось не враховано у проекті, одразу повідомляємо і пропонуємо оптимальні рішення для економії матеріальних або часових затрат без втрати якості. Таким чином, цифри відкритого детального кошторису та календарного плану стають переконливими аргументами, надаючи адекватну вартість та прогнозовані якість та швидкість виконання.

 

Передбачаю, що ми наблизились ще до однієї головної болі замовника з Ваших топ-5 – дотримання підрядником термінів.

Так і є. Промислове будівництво відрізняється від житлового тим, що це сегмент b2b, де час реалізації проєктів є ключовим фактором існування. До прикладу наведу наш львівський об’єкт – ТЦ «Ашан New Point» на пр. Чорновола, який ми запроектували та побудували повністю своїми силами у рекордні для проекту такого масштабу терміни – 15 тис. м2 за 270 днів від початку роботи над ескізом проекту до перших покупців. Призначена дата відкриття має вираження в конкретних грошах, адже є точкою відліку прибутку для всіх представлених у торгівельному центрі компаній, включаючи сам «Ашан».
Тому чіткість дотримання термінів виконання є пріоритетом. Ми так побудували систему планування, взаємодії підрозділів та техніки, а також комунікації із замовником, щоб максимально швидко реалізовувати об’єкти будь-якої складності.

Промислові підлоги від ГК “Аспект”

Чи відчула група компаній «АСПЕКТ» наслідки впливу пандемії і карантину?

Як і весь бізнес, так. Взагалі, компанії промислового будівництва є першими, хто відчуває, чи економіка в країні росте, чи падає – через кількість та якість замовлень. Підприємства розширюються, додають цехи, склади – економіка росте.
При падінні економіки підприємства перш за все урізають бюджети на ремонтні роботи. Ми – індикатор економічних зрушень у країні у той чи інший бік, адже відчуваємо їх першими.
Попри все, «АСПЕКТ» не припиняв виробництво під час карантину, і продовжував будувати всі узгоджені до пандемії об’єкти.
Тепер, у посткарантинний період, поступово все відновлюється і йде своїм ходом, адже ізоляція всім набридла і бізнес прагне працювати у звичайному режимі.

 

Як встояти компанії промислового будівництва у турбулентні періоди?

Знаємо, що багато будівельних компаній не змогли виконати взяті на себе зобов’язання, і це ще одна проблема, з якою стикається замовник, адже встояти можуть не всі. Ми диверсифікуємо замовлення – по галузі, розміру об’єктів, географії. Спільний досвід роботи і взаємна довіра дозволяють втримувати постійних клієнтів, з якими працюємо багато років. Наша мобільність дає змогу бути гнучкими і підлаштовуватися під зміни ситуації на ринку і затребуваність у географічному просторі.
За понад 17 років роботи ми вибудували системний підхід, який довів до автоматизму багато напрямків діяльності. І все це завдяки нашим працівникам, командам професіоналів, фахівців, вихованих на нашому підприємстві від робітника до керівника найвищої ланки. Наш принцип – лідерство власним прикладом, і нові працівники з перших днів входять в ритм і засвоюють наші стандарти, дивлячись на керівників, які стоять з ними в одному строю. У перші 5 років роботи компанії я завжди був особисто присутній на кожному об’єкті від укладання бетону до підписання акту виконаних робіт, переконався у результативності такого підходу і передав його керівникам ланок, більшість з яких також росли разом з компанією. Сьогодні – ми одна велика родина однодумців «АСПЕКТ», і йдемо вперед разом до нових викликів.

 

Дякую,
Уляна Беньо